Köp- och leveransvillkor

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för specialbeställda varor, kabel per löpmeter, eller andra specialanpassade varor.
 

- Förskottsfaktura
Du betalar in pengar i förväg på vårt Bankgirokonto. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med några extra dagars om du väljer förskottsbetalning, då vi stämmer av dessa betalningar manuellt. Skicka oss gärna ett mail när du betalt så går det fortare.)

 

Priser

Priset redovisas inkl svensk moms (25%) för kunder in Sverige och privatpersoner inom EU. För dig utanför EU, kommer momsen dras bort i kassan när du väljer ditt leveransland. Kunder utanför EU kan behöva betala införselmoms och tull enligt respektive lands regler. 

 

Leveranssätt

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Paket längre än 150cm skickas som regel med Bussgods. Om du önskar annat fraktsätt tillkommer tillkommer fraktspeditörens avgifter.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vid kampanjer med fri frakt, så gäller detta leveranser inom Sverige med fraktsätt som FB Radio väljer (i regel Postnord/DHL/Bussgods), specialleverans såsom hemleverans omfattas ej av fri frakt. 

Leveranstid Vi skickar normalt din vara inom 3 arbetsdagar efter mottagen beställning. Under sommaren (Juli - Augusti) och Jul-, mellandagarna och nyårshelgen, samt under kampanjer, kan leveranstiden bli något längre - om du har bråttom med att få varan under en sådan period, kontakta oss innan beställning via e-post för leveranstid. Specialbeställningar (inkl beställningsvaror) har längre leveranstid, vi ger leveransbesked manuellt per e-post. Skrymmande varor samt hemleverans kan ta en eller ett par dagar extra. Om du betalar med förskottsbetalning behöver vi manuellt stämma av betalningarna, vilket tar några extra dagar. Skicka oss gärna ett mail när du betalt så går det fortare. 

Reklamation och returrätt
Det är alltid minst 1 år garanti på de produkter du köper om ej annat anges. Begagnade varor säljs med begränsad garanti (vanligtvis 3 månader).  Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten har du rätt till reparation av din vara. I vissa fall beslutar FB Radio att ersätta produkten med en ny vara alternativt motsvarande eller bättre vara. Garantin gäller inte vid förslitningsskador, onormal användning, modifikation, egenhändig reparation osv, eller skador som uppkommit som t.ex. skadade komponenter vid blixtnedslag eller statisk elektricitet, hög SWR (stående våg) eller annan yttre åverkan. För begagnade varor gäller inte garantin för slitage eller skönhetsfel. Garanti gäller ej för apparat du själv öppnat och/eller gjort modifikationer på. För radioapparater och slutsteg gäller ej garantin sluttransistorerna då dessa lätt tar skada av t.ex. hög stående våg.  
Vid retur betalar du själv returfrakten. Kontakta oss alltid innan retur för att få korrekt retur-adress. Vi har normalt sett ingen möjlighet att hantera försändelser som skickas till ombud. Om så önskas kan vi hjälpa dig med retursedel till självkostnadspris (summan dras då av din återbetalning). 
För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera varan inom 14 dagar, förutsatt att varan är i oanvänt skick, och att allt förpackningsmaterial och tillbehör är intakta (dvs vi ska kunna sälja den som ny). Maila oss snarast på info@fbradio.se om du vill returnera en vara, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Fraktkostnaden på din beställning återbetalas ej, och du står själv för returfrakten samt risken för skada/förlorat gods vid retur. Vi kan normalt sett ej hantera försändelser som ska hämtas hos ombud, så skicka som företagspaket eller liknande. Vi kan också erbjuda dig returfrakt till självkostnadsbris som dras av på återbetalningen. Maila oss för prisuppgift och retursedel. 
Vid specialbeställda varor gäller offererade villkor för var tillfälle. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet, eller att paketet verkar öppnat, skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat eller öppnat paket! Upptäcker du inte skadan (skadad produkt och/eller saknad produkt) förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt fraktkostnaden.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt
Tips och instruktioner
SvenskaEnglishNorskDansk